måndag 25 maj 2009

Det är måndag

...och det är lika svårt att komma igång som vanligt.

Love sa en sak igår som fick det att bränna till i hjärtat.
Från ingenstans kom orden: "-Love är inte så bra på att prata".
Var har han fått det ifrån? Ok, han kommer inte att vinna priser som den mest vältalige tvååringen i landet men hur har han kommit på det? Kan det vara jag som gett honom intrycket att han inte duger? Fick skitrisigt samvete iaf, nu är det bara positiv feedback som gäller. Min lille kille är ju bäst! Han får inte gå omkring och tänka negativt om sig själv redan, det har han gott om tid att hinna med under puberteten.

****

Den spanska Manchego-osten ska tydligen vara något utöver det vanliga.

Note to self: Köp.

****

Mitt musiklyssnande går mkt i perioder och under våren har jag definitivt varit i en svacka. Som ett brev på posten har jag därför lyckats missa skivsläpp av bl.a. Antony & the Johnsons, the Sounds och kritikerhyllade Grizzly Bear. Har också blivit rekommenderad att kolla upp post-punkbandet Young Marble Giants från Cardiff.. Är Skottland årets mest musikhypade land månne?

Note to self: Glöm inte The Dixie Hummingbirds.

****

Någon som såg kritikerhyllade "The 90's - ett försvarstal" av och med Henrik Schyffert i lördags? Ska tydligen vara väldigt bra.

Note to self: Missa inte reprisen på Svt24, torsdag kl 22.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar