söndag 24 maj 2009

Umeå är inte rödmålat

Nä, vi målade aldrig stan röd. Tiden gick för snabbt så vi stannade inne och myste i stället.

Vad vi gjorde? Inget egentligen, men det är det som kan vara charmen med en sån här resa. Allt behöver inte vara en potpurri av inplanerade aktiviteter när man bara trivs med varann. Jävligt trevligt.

Mako och Anna-Karin bjöd på lunch och Peter kom med mat som han sedan också tillagade, till efterrätt hade han med sig en konjak till kaffet. Innan middagen hann Peter med att vinna "Vem vill bli miljonär?", undertecknad blev sist... dom andra fick bamsefrågor. Så typiskt. Sen jammade vi hela kvällen. Det visade sig vara otroligt kul att kompa och bara "följa med" när någon lirar. Utvecklades nå magiskt under kvällen. Peter lärde sig spela växelbas också.. stenhårt! Sen släppte han den aldrig...!

Resultatet från gunghoppningen undrar ni?
Jodå, efter en jämn kubbning mellan mig och Mackan stod undertecknad slutligen som segrare. Jag är fan bäst på gunghoppning. Peter däremot, han kunde knappt gunga. Carro skulle hoppa längre... inte impad. 


Tänkte bjussa på en bild från altanbygget också:
Nästan klart.....

2 kommentarer:

  1. oh satan.. ser jag en dränering oxå? Vikken kille... en annan ligger ännu i planerings/drömmarstadiet, men jag ska nog oxå ha en altan en dag...

    SvaraRadera
  2. Hehe, nä du. Dräneringen slapp jag. Det är gjort av förra ägarna.

    SvaraRadera