måndag 15 juni 2009

Med blicken fäst vid horisonten.

Jahapp, helgen regnade in.. likaså altanbyggandet, även om vi hann med en premiärmiddag på trallen på fredagsaftonen. Grillat och potatisgratäng, med marlboro menthol och folköl till själva grillningen och ett glas rött till avsmakningen. Precis som det ska vara! Altanen höll dessutom, puh!

Carro har jobbat hela helgen och jag har försökt roa två uttråkade halvhängiga barn inom husets väggar i två dygn. Innan jag fick barn hade jag aldrig kunnat tänka mig att det skulle vara ett problem, nu vet jag bättre.. Jag trodde att barn alltid hade roligt, bara de hade lite leksaker och en tecknad film. Jag var ung och naiv. Nu vet jag bättre. Barnen tycker bara man är ”så” rolig efter två dygn. Men det har gått bra ändå, tur jag har snälla barn. Har roat dom med lite gitarrspelande. Det är kul att se hur Holly börjar dansa direkt jag slår an en sträng medan Love börjar sjunga. He’s not the dancing type. När jag sedan tappar bort mig (det brukar gå rätt fort) säger Holly alltid ”typiskt!”. Hehe, gulligt.

Har också försökt lära ungarna spela schack men det går så där.

Nåja, nu blickar jag framåt och har en trapp att färdigställa innan nubbesalladen på fredag. Nu är det bara att spotta i nävarna och bita ihop. Tvi-tvi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar