måndag 15 juni 2009

TV

Såg äntligen Schyfferts bejublade ståuppshow ”the 90’s – ett försvarstal igår”. Har länge tänkt se den men det har aldrig blivit av. Jag har inte skrattat så mkt sedan... ja, jag vet inte när!

Har egentligen aldrig uppskattat Schyffert. Jag har alltid haft stenhårda fördomar om honom som en självgod innehållslös Stockholmsjävel som tycks vara snygg och ball, och vars karriär består av att leverera nedvärderande one-liners om andra. Det visade sig att jag hade rätt, märkligt nog. Ståupp-komik bygger ofta på att komma på massa kul och nedlåtande saker om personer, eller vitsiga vardagssaker om ingenting. Schyffert har tagit nästa steg, han driver med sig själv och sin generation och lyckas hitta en fantastisk balans mellan allvar och komik. Det är tänkvärt och roligt på samma gång. Jag är helt lyrisk!

Har ni inte sett den ännu, rekommenderar jag den varmt.
http://svtplay.se/t/111146/the_90_s_-_ett_forsvarstal

Efter den skrattsalvan såg vi SVT1 dokumentären ”Trädälskaren”. Mja, helt ok men jag hade inbillat mig att det skulle vara lite ”Into the wild”; leva av naturen i en sommar. Icket, dom smackade upp en trädkoja och hyrde in några namn som berättade om det maxade med träd. Ok, men mest pga den softa stämningen som blir med tre killar med bred norrländska som är kompisar på det där sättet att de inte behöver prata för att trivas ihop. Huvudpersonens mormor var också en mysig kvinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar